Trelleborgs
Rotaryklubb

Gott Nytt År - 2022

Välkomna tillbaka till Rotary och våra veckomöten på Dannegården med början nu på torsdag 13 januari 2022
Linus Nilsson (38 år), Nils O Nilssons Åkeri AB, Trelleborg
besöker oss och berättar om sina spännande år på firman som hans Farfar startade. Hur bra och kul det är att vara egen företagare och varje dag fatta mängder med tuffa beslut. Man jobbar idag med internationella transporter på västra Europa med en omsättning på ca. 75 miljoner. Välkomna till detta intressanta föredrag.
Torsdagen 20 januari har vi nästa träff på Dannegården
Rekordår i nystartade företag!
- Så kan det ge Rotary en medlemsökning.
Anne Marbrandt från Nyföretagarcentrum Öresund med koppling till mentorsprogrammet berättar för oss om alla de nystartade företag, i vårt område, som med deras hjälp utvecklas starkt under det senaste året och där det finns intresse för medlemskap i Rotary.

Rotaryärenden
Vår styrelse har möte måndagen 10 januari och president Jens Hultén informerar om punkterna som varit upp på agendan (på veckomötet 13 januari).
Gästvärdar
Nu för januari 2022 är det Katerina Bosevska och Lars Johansson som hjälper till vid våra veckomöten.
Välkomna!
ClubRunner Mobile